Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Ερμηνεία λόγων Ιησού (Γ' - "Αν δεν πεθάνετε δεν θα ζήσετε")

Πρέπει να "πεθάνουμε", αλλά πώς? Μήπως να μαχαιρωθούμε ή να πυροβοληθούμε? Όχι βέβαια. Ο Ιησούς δεν απέβλεπε στον φυσικό θάνατο. Μιλούσε για το θάνατο της κατώτερης φύσης μας. 
Πρέπει να θυσιάσουμε, να "κάψουμε", τα "εσωτερικά μας ζώα", τις αδυναμίες, τα πάθη, τις κραιπάλες και τις εξαρτήσεις μας. Για ν' αρχίσουμε να ζούμε σε ανώτερο επίπεδο.
Κι έτσι, όπως τα μαύρα και άχαρα κλαδιά που καίγονται, θα δίνουμε κι εμείς φως και ζέστη στο περιβάλλον μας...

8 σχόλια:

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ή όπως το έχει ερμηνεύσει ο Γιανναράς κι άλλοι: "πρέπει να παραιτηθείς από την εμπιστοσύνη απέναντι στην ίδια σου την αρετή και τα "ηθικά κατορθώματα" και να αφεθείς στο Θεό"!

Ανώνυμος είπε...

Εμένα αυτός ο θεός δεν μου αρέσει.


Ψονθομφανήχ είπε...

Γιάννη, ο Γιανναράς είναι πλατωνιστής. Εγώ δίνω μια πιο
στωική ερμηνεία...

Και ποιος θεός αρ΄σει σε σένα Ανώνυμε?

Ανώνυμος είπε...

Δεν μου αρέσει αλλά τον ευχαριστώ γιατί είναι πάντα δίπλα μου, έχει την μορφή ενός ανθρώπου/ζώου/στιγμής. φυτά ζώα πράγματα, που λέει το παιχνίδι. Μου φανερώνετε μέσα από μια διάλεξη που τυχαία γίνετε μπροστά μου, μαθαίνοντας μου την προσφορά και την αγάπη στον εαυτό μου και στους γύρω μου, μέσα από την μορφή του ζητιάνου που αφήνει το αποτσίγαρο του περαστικού κι ας το έχει ανάγκη ο ίδιος για να το πάρω εγώ που το έχω ανάγκη εκείνη την στιγμή μαθαίνοντας μου την εγκράτεια τον σεβασμό και την προσφορά, μου φανερώνετε μέσα από την πανδημία και μου στερεί όλο τον κόσμο αλλά μου έχει έναν κόσμο ολόκληρο δίπλα μου που ίσως δεν μπορούσα να δω μέχρι χτες. Φανερώνετε όποτε αυτός ξέρει ότι πρέπει να εμφανιστεί για να με κάνει να του πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Ευχαριστώ θεέ μου που είσαι και ήσουν πάντα δίπλα μου και δεν φεύγεις από το πλευρό μου. Δεν μου αρέσει γιατί δεν βλέπω το αληθινό του πρόσωπο ώστε να μπορώ να τον αναγνωρίσω όταν έρχεται αλλά αφού φανερώνετε στα πρόσωπα τόσο πολλών των ευχαριστώ.

Periergos είπε...

Σωστός φίλε!

Ψονθομφανήχ είπε...

Ποιητικότατη η προσευχή-ευχαριστεία του Ανώνυμου! Την εγκρίνει και ο Περίεργος!

Ανώνυμος είπε...

Συ είπας!

Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

Άκουσα πριν καιρό μια προσευχή και δεν ήταν σε εκκλησία, έτσι κατάλαβα την σημασία της προσευχής. Ο Περίεργος διάβασε μια δημοσίευση και αυτή εγκρίνει.


Αντώνης