Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Δεν υπάρχει Χριστιανισμός! Μόνο "Παυλισμός" και "Ιουδαιοχριστιανισμός"!

Όπως έχουμε ξαναπεί, παρά τις προσπάθειες του ρωμαϊκού κράτους και της εκκλησιαστικής ηγεσίας, ουδέποτε είχαμε έναν και ενιαίο Χριστιανισμό. 
Αλλά, αν θέλουμε σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο, ν’ αναζητήσουμε τον "γνήσιο" χριστιανισμό, αυτόν δηλαδή που κήρυξε σε Ιουδαία και Γαλιλαία ο Ιησούς, τότε αναντίρρητα καταλήγουμε στον λεγόμενο "ιουδαιο-χριστιανισμό". 
Ο Ιησούς δεν κήρυξε καμία νέα θρησκεία, ήταν ένας ραβίνος, σαρξ εκ της σαρκός του ιουδαϊκού λαού, με τρόπο ομολογουμένως συγκρατημένο αυτοπροβαλλόταν ως Μεσσίας, ενεπλάκη στις συμπληγάδες μιας τραγικής συγκυρίας οπότε και βρήκε τον γνωστό τραγικό θάνατο...
Η πρώτη Εκκλησία στα Ιεροσόλυμα ήταν καθαρά ιουδαιοχριστιανική. Αλλά ανοιχτή στους εξ εθνών Ιουδαίους, που είχαν περιτμηθεί και εφάρμοζαν αυστηρά τον μωσαϊκό Νόμο. 
Αποτελούσαν μια ιουδαϊκή σέχτα-αίρεση, κάτι σαν τους Εσσαίους, αλλά πιο εξωστρεφείς. Οι αντίπαλοί τους Ιουδαίοι αλλά και εθνικοί τους αποκαλούσαν "Ναζωραίους" ή "Ναζαρινούς", ονομασία που και οι ίδιοι αποδέχθηκαν. 
Το όνομα "Χριστιανοί", που τελικά επικράτησε, το πήρε στην Αντιόχεια η πρώτη μεικτή Εκκλησία εξ Ιουδαίων και εθνικών. Για τους ιουδαιοχριστιανούς της Ιερουσαλήμ το όνομα αυτό δεν έλεγε τίποτα. Άλλωστε απέρριπταν τη λέξη "Χριστός", δηλαδή την ελληνική μετάφραση του εβραϊκού "Μεσσία".
Όμως και ο ιουδαιοχριστιανισμός δεν υπήρξε ενιαίος, ειδικά μετά τις δύο καταστροφές της Ιερουσαλήμ, πρώτα απ’ τον Τίτο και μετά επί Αδριανού. 
Οι μεταγενέστερες εκδοχές του ιουδαιοχριστιανισμού αλλοιώθηκαν με γνωστικές επιδράσεις και έλαβαν διάφορα ονόματα, με γνωστότερη την κοινότητα των Εβιωνιτών. 
Οι ιουδαιοχριστιανοί των πρώτων αιώνων είχαν τα δικά τους Ευαγγέλια, όπως το καθ’ Εβραίους, αλλά και κάποιες παραλλαγές των Ευαγγελιών του Μάρκου και του Ματθαίου. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως το Κατά Μάρκον ευαγγέλιο (στην "επίσημη" μορφή του) ξεκινάει με τη βάπτιση του Ιησού, και την αναφορά πως τότε ξεκινάει το χαρμόσυνο μήνυμα. Καμιά αναφορά στον λεγόμενο "Ευαγγελισμό της Θεοτόκου". Αυτό άλλωστε ήταν ένα απ’ τα βασικά πιστεύω των Ιουδαιοχριστιανών: ο Ιησούς ήταν 100% άνθρωπος, που ο Θεός τον επέλεξε για Μεσσία και τον έχρισε την ημέρα της βάπτισής του στον Ιορδάνη.
Επίσης δεν είναι τυχαίος και ο τρόπος που ξεκινάει το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, που γράφτηκε στην αραμαϊκή και η αρχική-γνήσια μορφή του εξέφραζε έντονες ιουδαιοχριστιανικές αντιλήψεις. 
Το ευαγγέλιο αυτό ξεκινάει με το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού, που καταλήγει στους Δαβίδ και Αβραάμ, μια ακόμη βασική θέση των ιουδαιοχριστιανών-εβιωνιτών.
Οι Ιουδαιοχριστιανοί απορρίπτουν τον Παύλο, ως αποστάτη του Νόμου, ερμηνεύουν δε την παραβολή των ζιζανίων με τον δικό τους τρόπο: ο εχθρός-διάβολος που σπέρνει τα ζιζάνια στον αγρό είναι ο Παύλος, που διασπά και δηλητηριάζει με το κήρυγμά του τις ιουδαϊκές κοινότητες της Διασποράς.

1 σχόλιο:

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣΕΟΛΑ είπε...

Μάθε ποιοι ηταν οι πρωτοι χριστριανοί : https://enimerosiseola.blogspot.com/2024/01/blog-post_10.html