Τον Χρυσόστομο απασχόλησε έντονα το ερώτημα κατά πόσο μπορεί να υπάρξει "δίκαιος πλούτος". Η ομιλία του στην Α' προς Τιμόθεον επιστολή του Παύλου αποκλύει τον "δίκαιο" χαρακτήρα ακόμα και της κληρονομικά αποκτημένης περιουσίας.
Για τον λόγο πως αποκτήθηκε με αρχικά άδικο τρόπο, άρα ο κληρονόμος απέκτησε "προϊόν αδικίας". Δηλαδή απλά το πρόβλημα μετατίθεται χρονικά προς το παρελθόν.
Λέει πολλά και διάφορα ο Χρυσσόστομος. Όπως ότι δεν πρέπει να επιδιώκουμε τον πλούτο, ούτε καν με την πρόθεση (ή την πρόφαση θα έλεγα εγώ) να βοηθήσουμε τους φτωχούς.
Πως πρέπει να αρνούμαστε τον πλούτο ακόμα κι αν μας προσφέρετε χωρίς κανένα αντάλλαγμα.
Και πως οι ήδη πλούσιοι οφείλουν, για το καλό τους, να τον αποποιηθούν και να τον μοιράσουν δίκαια σε όσους έχουν ανάγκη.
Ακόμα και αυτή η γη (και όλοι της οι πλουτοπαραγωγικοί πόροι θα λέγαμε εμείς) ανοίκουν στον Θεό, άρα και σε όλα τα παιδιά του, δηλαδή τους ανθρώπους. Συνεπώς κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους εξουσιάζει αποκλειστικά για τον εαυτό του. Αυτό τον καθιστά άδικο, εγωιστή, πλεονέκτη, άρα και υπόδικο έναντι του θεού.
Κάπως έτσι όμως φτάνουμε σε ένα άλλο κρίσιμο και μεγάλο ζήτημα. Ποια θα είναι οι τύχη αυτών των πλουτοπαραγωγικών πόρων; Θα τους αφήσουμε ανεκμετάλλευτους, επιστρέφοντας σε πρωτόγονες καταστάσεις; Θα τους περάσουμε υπό κρατικό έλεγχο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται; Κάτι άλλο μήπως;
Αλλά αυτό θα το δούμε σε επόμενη ανάρτηση...
1 σχόλιο:
Αυτή η τοποθέτηση θυμίζει λίγο εκείνη των πολεμίων της πορνείας, οι οποίοι υποστηρίζουν να ποινικοποιηθεί! Πιο συγκεκριμένα, οι συνέπειες θα βαρύνουν τον πελάτη περισσότερο κι όχι την "εργαζόμενη" στο επάγγελμα αυτό.. Ναι, αλλά έτσι ωθούν τον συγκεκριμένο "κλάδο" στην παρανομία, να περάσει στα χέρια ανθρώπων του υποκόσμου!! Δηλαδή από το κακό στο χειρότερο!!! Αιτία; Η στενοκεφαλιά των "ακτιβιστών"....
Δημοσίευση σχολίου