Το πρόσωπο του Μωάμεθ δεν το έχουν αναλύσει και εκτιμήσει αντικειμενικά οι Δυτικοί.
Ο
ιδρυτής του Ισλάμ είχε κυριολεκτικά οργώσει με τις καμήλες του την
Αραβία, την Αίγυπτο και τη Συροπαλαιστίνη, είχε αποκτήσει μεγάλη
εμπειρία και γνώριζε απ’ την καλή και την ανάποδη τους Εβραίους, τους
χριστιανούς αλλά και τους ελληνίζοντες.
Ήταν
απαίδευτος μεν αλλά σοφότατος. Συνέλαβε την ιδέα της πολιτικής ένωσης
των αραβικών φυλών και αντιλήφθηκε τη σημασία μιας νέας θρησκείας ως
συγκολλητικής ουσίας.
Μιας
θρησκείας που θα συγκέντρωνε ό,τι υψηλότερο είχαν να επιδείξουν οι
υπόλοιποι μονοθεϊσμοί, ώστε κάθε πιστός των παλιών αυτών θρησκειών να
βλέπει μέσα στη νέα θρησκεία τον δικό του εαυτό εξιδανικευμένο.
Ο
Μωάμεθ ήταν "ο Μέγας Κωνσταντίνος" των Αράβων. Όπως ο Ρωμαίος
αυτοκράτορας κατάφερε να συνενώσει τόσους λαούς, απ’ τη Σκωτία ως τη
Μεσοποταμία, έτσι κι Μωάμεθ συνένωσε τις αλληλοσπαρασώμενες αραβικές
φυλές ακολουθώντας την παλιά συνταγή: "μία θρησκεία-μία γλώσσα-μία
νομοθεσία"...
Ο
Μωάμεθ ασφαλώς και δεν ήταν "Προφήτης του Θεού". Αλλά ήταν ένας
γίγαντας της ιστορίας, ένας τεράστιος μεταρρυθμιστής που εξύψωσε
αφάνταστα το ηθικό και πνευματικό επίπεδο του λαού του. Σπάνια οι
άνθρωποι πραγματοποιούν με τόση επιτυχία τα όνειρά τους...
Βρήκε
την περσική και ρωμαϊκή αυτοκρατορία εντελώς εξασθενημένες και
αποδιοργανωμένες. Ειδικά το λεγόμενο "βυζαντινό" κράτος ήξερε μόνο ν’
αρπάζει την παραγωγή και να φορολογεί αδίστακτα τους ανατολικούς λαούς,
χωρίς να τους παρέχει και την παραμικρή ασφάλεια.
Ο
Μωάμεθ τους υποσχέθηκε φοροαπαλλαγές, σεβασμό των θρησκευτικών τους
ελευθεριών και προσωπική ασφάλεια. Κι εκείνοι τον υποδέχθηκαν ως
ελευθερωτή απ’ την αδίστακτη πολιτικοθρησκευτική εξουσία της
Κωνσταντινούπολης.
Η
μισαλλοδοξία των μουσουλμάνων προς τους χριστιανούς και τους Εβραίους
είναι μεταγενέστερο φαινόμενο, ξένο προς τις αραβικές παραδόσεις. Είναι
μια διαστρέβλωση του Κορανίου που προήλθε απ’ το φανατισμό των μη Αράβων
προσήλυτων.
Ο
Μωάμεθ προστάτεψε τους υποτελείς του που δεν ήταν οπαδοί του Ισλάμ
(εκτός των "ειδωλολατρών"). Και φρόντιζε να τους εφοδιάζει με ειδικά
προστατευτικά γράμματα, όπως αυτό που χορήγησε το 624 στην Ιερά Μονή του
Σινά που κατοχύρωσε για πάντα την αυτοτέλεια και την προστασία της από
κάθε προσβολή...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου