Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Τι θα 'λεγαν αλήθεια σήμερα οι Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης?

Οι Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης ήταν πολύ πιο ριζοσπαστικοί απ' τον Ιησού σε ό,τι αφορούσε την κριτική που ασκούσαν στην τυπολατρία του θρησκευτικού κατεστημένου.
Βασική τους αρχή ήταν πως ο Θεός δεν θέλει λατρείες, θυσίες, λιβανίσματα. 
Ζητάει μόνο αγάπη προς το συνάνθρωπο και κοινωνική δικαιοσύνη.
Ο Αμμώς μεταφέρει τη θέληση του Θεού ως εξής: "Μισώ και απορρίπτω τις γιορτές σας, δεν δέχομαι τα πανηγύρια σας. Όταν μου προσφέρετε θυσίες δεν αλλάζω διάθεση. Μακριά από μένα ο θόρυβος των ύμνων σας. Ας αναβλύζει σαν νερό το δίκαιο, κι η δικαιοσύνη ως αστείρευτος ποταμός!".
Ο Μιχαίας βάζει τον Γιαχβέ να απαντά ως εξής στην απορία του λαού αν ευχαριστιέται απ' τις θυσίες των κριαριών και τις προσφορές λαδιού: "Τίποτ' άλλο παρά δικαιοσύνη ν' ασκείς. Αγάπη να επιδιώκεις και με ταπείνωση να πορεύεσαι προς τον Θεό".
Ο Ησαΐας καταδικάζει εκ μέρους του Θεού τη θρησκεία των τύπων: (Λέει ο Γιαχβέ) "Γιατί μου προσφέρετε τόσες θυσίες? Χορτασμένος είμαι από ολοκαυτώματα κριαριών. Αίμα ταύρων δεν επιθυμώ. Ποιος σας ζήτησε τέτοια πράγματα? Σταματήστε να μου προσφέρετε δώρα ματαίως. Γιορτές και Σάββατα δεν τα ανέχομαι πλέον, τα μίσησε η ψυχή μου, φορτίο μού έγιναν. Όταν μακρύνεται τις προσευχές σας κλείνω τ' αυτιά μου. Με το στόμα με τιμάτε αλλά η καρδιά σας είναι μακριά μου. Απομακρύνετε τις κακές πράξεις, σταματήστε να κάνετε το κακό, ζητείστε το δίκαιο!". 
Κι ο Ωησέ συνοψίζει: "Αγάπη θέλω κι όχι θυσίες"...

Δεν υπάρχουν σχόλια: