Σε προηγούμενη ανάρτηση μιλήσαμε για τον εσωστρεφή ηγέτη του ιερουσολυμίτικου χριστιανισμού, τον Ιάκωβο τον Αδελφόθεο.
Όμως τη διάδοση του Κινήματος εκτός Ιουδαίας ανέλαβαν κυρίως τρία άλλα πρόσωπα.
Και πρώτ’ απ’ όλα ο Παύλος. Ιουδαίος της διασποράς, Ρωμαίος πολίτης και ελληνιστής. Ήρθε σε σύγκρουση με όλους τους επιφανείς ηγέτες του Χριστιανισμού, κι απ’ όπου περνούσε έσπερνε διχόνοιες στις τοπικές ιουδαϊκές κοινότητες.
Διακατεχόταν απ’ το μόνιμο κόμπλεξ πως ο ίδιος δεν γνώρισε προσωπικά τον Ιησού. Άρα ήταν κατώτερος των επίσημων μαθητών του.
Για να ανατρέψει αυτό το επιχείρημα ο Παύλος κι οι οπαδοί του κατασκεύασαν χίλια-δυο ψεύδη στα οποία θα αναφερθούμε αναλυτικά κάποια άλλη φορά.
Ο δεύτερος ήταν ο Πέτρος, κάτι ενδιάμεσο Παύλου και Ιακώβου. Με το ένα πόδι πατούσε στην Ιουδαία και με το άλλο στον ελληνορωμαϊκό κόσμο.
Μπορεί να θεωρούνταν φανατικός, αλλά ήταν σίγουρα πιο νορμάλ και ισορροπημένος απ’ τον Παύλο. Άλλωστε ήταν παντρεμένος και συνήθως έπαιρνε τη γυναίκα του μαζί στις περιοδείες. Καμία σχέση με τον ανέραστο, ασεξουαλικό, υστερικό και βαθιά νευρωτικό Παύλο.
Μεταξύ Πέτρου και Παύλου αναπτύχθηκε μεγάλη καχυποψία και έριδα. Φαίνεται πως ήταν δυο κόσμοι εντελώς ασύμπτωτοι. Φυσικά, οι πρωτομάστορες του ψεύδους Χριστιανοί προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποκρύψουν το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των δυο ηγετών και όσων αυτοί αντιπροσώπευαν. Και τους γιορτάζουν την ίδια μέρα και τους ζωγραφίζουν σφιχταγκαλιασμένους να αλληλοασπαζόμενους!
Εννοείται πως στην πραγματικότητα δεν ήταν δυνατόν ν’ ανταμώσουν χωρίς ο άντρακλας Πέτρος να κόψει φέτες τον αλαφροΐσκιωτο Παύλο...
Ο τρίτος της "παρέας" ήταν ο Ιωάννης. Υποτίθεται πως έγραψε το τέταρτο Ευαγγέλιο και την Αποκάλυψη. Αλλά το πιθανότερο είναι να μην συνέβη τίποτα απ’ αυτά.
Είναι σχεδόν βέβαιο πως και τα δύο έργα είναι μεταγενέστερα του "μαθητή Ιωάννη" και μάλλον γράφτηκαν σε πρώτη φάση από κάποιον που είχε το ίδιο όνομα...
Αν διαβάσει κάποιος το Κατά Ιωάννη ευαγγέλιο θα διαπιστώσει πως δεν αναφέρεται καν μαθητής με το όνομα Ιωάννης. Ίσως να κρύβεται πίσω απ’ τον ανώνυμο μαθητή που υποτίθεται αγαπούσε ιδιαίτερα ο Ιησούς.
Αλλά αν αυτό είναι αλήθεια, αποτελεί φοβερή ασέβεια στο πρόσωπο του Ιησού που εμφανίζεται προσωπολάτρης και μεροληπτικός. Άσε που γεννάει διάφορες υποψίες: ο Ιησούς συμπαθούσε τον νεαρό και θηλυπρεπή Ιωάννη για τον χαρακτήρα του ή για κάποιον άλλο λόγο;
Και, στο κάτω της γραφής, πόσο ψώνιο πρέπει να είναι κάποιος που να γράφει ευαγγέλιο και να αποκαλεί τον εαυτό του "αγαπημένο μαθητή";
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου