Πολλοί είν' αυτοί που πιστεύουν πως οι "θρησκευτικοί πόλεμοι" είναι αποκλειστικό προνόμιο των μονοθεϊστικών θρησκειών: ιουδαϊσμού-χριστιανισμού-μωαμεθανισμού.
Η ιστορία, όμως, άλλα διδάσκει.
Και πρώτ' απ' όλα πως πραγματικά αίτια των πολέμων είναι τα πολιτικά, εθνικά και οικονομικά συμφέροντα.
Και πως ο "θρησκευτικός μανδύας" των πολέμων δεν είναι τίποτ' άλλο παρά το τυράκι στη φάκα για να πέφτουν μέσα τα αμαθή και αφελή πλήθη.
Και για να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, απλά υπενθυμίζω πως την περίοδο μεταξύ 6ου και 4ου αιώνα π.Χ. έγιναν στην αρχαία Ελλάδα τέσσερις "ιεροί πόλεμοι" για τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών.
Και στους πολέμους αυτούς μπλέχτηκαν η Δελφική Αμφικτιονία, οι Θεσσαλοί, το Άργος, η Αθήνα, η Σπάρτη, η Θήβα, οι Φωκαείς και στο τέλος ο Φίλιππος ο Μακεδών...
Η ιστορία, όμως, άλλα διδάσκει.
Και πρώτ' απ' όλα πως πραγματικά αίτια των πολέμων είναι τα πολιτικά, εθνικά και οικονομικά συμφέροντα.
Και πως ο "θρησκευτικός μανδύας" των πολέμων δεν είναι τίποτ' άλλο παρά το τυράκι στη φάκα για να πέφτουν μέσα τα αμαθή και αφελή πλήθη.
Και για να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, απλά υπενθυμίζω πως την περίοδο μεταξύ 6ου και 4ου αιώνα π.Χ. έγιναν στην αρχαία Ελλάδα τέσσερις "ιεροί πόλεμοι" για τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών.
Και στους πολέμους αυτούς μπλέχτηκαν η Δελφική Αμφικτιονία, οι Θεσσαλοί, το Άργος, η Αθήνα, η Σπάρτη, η Θήβα, οι Φωκαείς και στο τέλος ο Φίλιππος ο Μακεδών...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου