Η πρόταση ζωής της Ορθοδοξίας είναι το «ήθος του προσώπου»!
Άτομο σημαίνει σχάση, διάσπαση, μονάδα χωρίς παράθυρο στον συνάνθρωπο.
Το «πρόσωπο» είναι σχέση, αγάπη, κοινωνία, ελευθερία.
Στην «αλήθεια του προσώπου», ελευθερία σημαίνει δέσμευση, θυσία, ευθύνη …
Άτομο σημαίνει σχάση, διάσπαση, μονάδα χωρίς παράθυρο στον συνάνθρωπο.
Το «πρόσωπο» είναι σχέση, αγάπη, κοινωνία, ελευθερία.
Στην «αλήθεια του προσώπου», ελευθερία σημαίνει δέσμευση, θυσία, ευθύνη …
ότι το «ευ ζειν» δεν ταυτίζεται με την ευζωία!
13 σχόλια:
Την Καλησπέρα μου και Χριστός ανεστη!
Σημερα περιτρυγύρισα τα μπλογκια σου...
Κατι μου θυμιζεις, κατι μου θυμιζεις... Σαν Ουζο Πλωμαρίου στο Βαρδαρη...
Λοιπον ενδιαφεροντα τα μπλογκια σου και τα περι προσώπου, αν και λιγο φορεμενα. Τα λέμε...
Μανιταράκι, ευχαρειστώ για τα καλά σου λογάκια!
Οκ... τα περί "προσώπου" είναι λίγο μπαγιάτικα, αλλά συμβαίνει κι αυτό σε ένα μπλογκ που σκέφτομαι να το τροφοδοτώ ισόβια!
Προτιμώ το χύμα Δραμινό Ούζο στην Καμάρα..
Και ποιός θυμάται εκείνο το αξεπέραστο
"Οπίσω μου σ΄έχω Γιανναρά", που ξεστόμισε κάποτε ένα παπαδάκι στην θεολογική.
Τότε ακόμα βέβαια ο κυρ Χρήστος εθεωρείτο ριζοσπάτης!
Ατομο δε σημαίνει καί Σύντηξη;
Καπιταλιστικό, αν θες να πιείς ουζάκι παρέα με το μανιταράκι... από μένα ελεύθερος! χεχε
Σήμερα ο Γιανναράς δεν θεωρείται πια "ριζοσπάστης" στα θεολογικά;
winzip,ναι... σημαίνει!
εντάξει, δεν είναι και μαύρη συντήρηση, αλλά πλέον δεν είναι και ριζοσπάστης..
Εγώ είμαι της σχολής Αγουρίδη- Ματσούκα- Μπέγζου
Καπ. Κομ. τους δυο πρώτους τους έχω γνωρίσει απ' τα βιβλία τους. Τον Μπέγζο τον έχω καθηγητή και φαγώνεται να με κάνει διάδοχό του! Αλήθεια! χαχαχα
Ασκαρδαμυκτί τον έχεις καθηγητή ως λέκορας ή ως απλός καθηγητής σε σχολείο;
Τελος πάντων ο Μπέγζος εδω που τα λέμε πεταει και κάτι κοσμοπολιτικα που και που.. Δυστυχως δεν εχθρευομαι μόνο τον εθνικισμο αλλα και το χυλο .. Εξομολογούμε τις "αμαρτίες μου" , αν είναι...
Τον έχω καθηγητή ως φοιτητής στη Θεολογική Αθηνών!
Η αλήθεια είναι πως ο Μπεγζούλης είναι λίγο ξενερουά και τσιτσιφιό!
Καλά τον Μπέγζο τον έγραψα ως μαθητή του Νησιώτη.
Γενικότερα, όμως με δονεί το πάλαι ποτέ ελέυθερο πνεύμα της Θεολογίας Θεσσαλονίκης.. Να γράψω κι άλλους;
Πέτρου, Ν.Ζαχαρόπουλος, Τσανανάς, Δόικος, Κωνσταντίνου ...
Οκ, επίσης ο Μπέγζος στα βιβλία του είναι λίγο δυσνόητος και αφ' υψηλού, αλλά γράφει κάτι άρθρα όλο φωτιά.
Από θεολογικές θεωρίες δεν γνωρίζω πολλά.
Μα αγαπώ τα ανοικτά παράθυρα προς τους συνανθρώπους.
Πιστεύω πως η έννοια της ελευθερίας ενέχει την έννοια της ευθύνης και στηρίζω τις απόψεις του Αριστοτέλη περί "ευ ζειν" και έννοιας της ηθικής.
Συμφωνώντας ότι το «"ευ ζειν" δεν ταυτίζεται με την ευζωία», διαφωνώ με τα υπόλοιπα...
1. «Άτομο σημαίνει σχάση, διάσπαση» τρομερό λογικό άλμα. Ταύτιση μιάς οντότητας με μια διαδικασία...
2. «Κοινωνία» μπορεί να υπάρξει μόνο αν απαρνηθούμε, "εκχωρήσουμε" μέρος από τις ελευθερίες μας. Έτσι έφα Χομπς, έτσι λέω κι εγώ... Το που εσύ τα τσουβαλιάζεις μαζί, δικό σου πρόβλημα...
3. «Ελευθερία σημαίνει δέσμευση»... Αυτό κι αν είναι άλμα. Την Ε.Η.Δ. στο στρατό μού θυμίζει... Ανούσια τσιτάτα του κερατά...
Και μιά φυσικοχημική λεπτομέρεια για τον/την "gb winzip":
Η σύντηξη γίνεται με πυρήνες ατόμων και προκύπτει νέο στοιχείο (μεταστοιχείωση). Π.χ. δυό πυρήνες υδρογόνου συντήκονται σε έναν πυρήνα ηλίου. Τα άτομα όταν ενώνονται κάνουν μόρια του ίδιου στοιχείου. Π.χ. Υπάρχει ατομικό οξυγόνο και μοριακό.
Φτιάξε τώρα εσύ τα κοινωνικά ανάλογα...
Δημοσίευση σχολίου