tag:blogger.com,1999:blog-4763129748546805650.post4024847222323247659..comments2024-03-18T04:31:31.493-07:00Comments on Συ είπας!: Πέτρου και Παύλου...Ασκαρδαμυκτίhttp://www.blogger.com/profile/01130925479884062715noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4763129748546805650.post-80348855677000059982010-07-06T05:20:09.804-07:002010-07-06T05:20:09.804-07:00Άλλο φιλοσοφική "προδοσία" και άλλο θρησ...Άλλο φιλοσοφική "προδοσία" και άλλο θρησκευτική "προδοσία". Η φιλοσοφική προδοσία είναι αρετή: ο Χέγκελ παραπονιόταν ότι δεν είχε μαθητές (είχε έναν μόνο και αυτός δεν τον καταλάβαινε) και ο Νίτσε ρητά περιφρονούσε τους "οπαδούς", αυτούς που ονόμαζε κυριολεκτικά και ρητά, μηδενικά. <br />Εϊναι στην φύση της φιλοσοφίας να "προδίδεται". Οι θρησκείες όμως είναι καταδικασμένες, ή να παραμένουν οι ίδιες ή να ακυρώνονται. Γιατί ενώ στην φιλοσοφία, τα κείμενα και οι σκέψεις τίθονται αλλά δεν αποδεικνύονται (για να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικούς όρους), στην θρησκεία είναι στην ουσία η αναπαραγωγή ενός και του ίδιου κειμένου. Άντε να αλλάζει λίγο η ερμηνεία του, όπως στην περίπτωση του Λούθηρου. Θρησκεία είναι η αποκάλυψη της αλήθειας. Φιλοσοφία είναι η διερεύνηση της αλήθειας (που ακόμα και αυτή αμφισβητείται αν υπάρχει). <br />Η ανάρτησή σου έχει νόημα μόνο αν θεωρήσουμε ότι ο Ιησούς και η Παπική εκκλησία, έπαιζαν τον ρόλο των διδασκάλων και όχι τον ρόλο των φορέων της απόλυτης αλήθειας. Κάτι φυσικά που δεν μπορεί να ισχύσει, παρά για λίγο στον Ιησού, που και αυτό αναίρεσε πολύ γενναιόδωρα ο Παύλος. Ωστόσο για την παπική εκκλησία δεν μπορεί να ισχύσει καθόλου. Γιατί, όσο ριζοσπαστικές και αν ήταν οι λουθηρανικές θέσεις, δεν πάυει να θεωρούσε και αυτός, όπως και η Εκκλησία, ότι οι Διαθήκες είναι θεόπνευστα έργα. <br /><br />Πάρα ταύτα, εξαιρετική ανάρτηση, και μπορεί να δημιουργήσει ενδιαφέρουσες συζητήσεις.Harishttps://www.blogger.com/profile/09163156117427220389noreply@blogger.com