Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2016

Τι πραγματικά ήταν οι πρώτοι Χριστιανοί; (Γ’ - Και με τον Αστυφύλαξ και με τον Χωροφύλαξ!)

Σε προηγούμενη ανάρτηση μιλήσαμε για μια πολύ δραστήρια και μαζική χριστιανική ομάδα του 1ου αιώνα, τους Εβιωνίτες. Αυτοί πίστευαν πως ο Ιησούς ήταν φυσικό τέκνο του Ιωσήφ και της Μαριάμ, 100% άνθρωπος, που κατά τη μέρα της Βάπτισης ο Θεός τον έχρισε Μεσσία. Κι επειδή ο Μεσσίας, σύμφωνα με την ιουδαϊκή παράδοση και την εβραϊκή Βίβλο θα ήταν 100% άνθρωπος όπως κι ο Μωυσής, έτσι κι ο Ιησούς-Μεσσίας-Χριστός παρέμεινε και μετά τη Βάπτιση 100% άνθρωπος.
Είπαμε ακόμα πως στο εβιωνίτικο ευαγγέλιο αμέσως μετά τη φράση του Θεού "εσύ είσαι ο υιός μου ο αγαπητός, εσύ είσαι ο εκλεκτός μου", προστίθεται και το "Εγώ σε γέννησα σήμερα". Και γι’ αυτό μέχρι τον 4ο αιώνα η βάπτιση και η γέννηση του Ιησού εορταζόταν την ίδια μέρα, δηλαδή στις 6 Ιανουαρίου.
Το Ευαγγέλιο των Εβιωνιτών δυστυχώς δεν σώζεται σήμερα. Αλλά απ’ όσα ξέρουμε ήταν μια παραλλαγή του Κατά Ματθαίον ευαγγελίου το οποίο στην αρχική του μορφή είχε την επίμαχη φράση "Εγώ σε γέννησα σήμερα". Αφαιρέθηκε αργότερα από τη χριστιανική κοπτοραπτική.
Η επίμαχη αυτή φράση δεν ήταν καθόλου τυχαία ή αυθαίρετη. Όπως έχουμε ξαναπεί τα χριστιανικά ευαγγέλια είναι μύθοι που οικοδομήθηκαν εκ των υστέρων προκειμένου να "αποδείξουν" πως οι προφητείες της εβραϊκής Βίβλου ("Παλαιάς Διαθήκης") επιβεβαιώνονται στο πρόσωπο του Ιησού. 
Έτσι, και την επίμαχη φράση "Εγώ σε γέννησα σήμερα" την βούτηξαν οι χριστιανοί από το βιβλίο Ψαλμοί  2, στιχ 7 της Βίβλου, όπου επί λέξει αναφέρεται το "υιός μου ει συ, εγώ σήμερον γεγέννηκά σε"!
Πολλοί απ’ τους πρώτους διδασκάλους του Χριστιανισμού, όπως ο Ιουστίνος, θεωρούν την επίμαχη φράση δεδομένη στα Ευαγγέλια. Οι δε Κλήμης και Ωριγένης της αποδίδουν την παράδοση της Εκκλησίας να θεωρεί τη βάπτιση "νέα γέννηση".
Είπαμε επίσης πως ο Χριστιανισμός ήταν και είναι μια απέραντη "παιδική χαρά"! Υποστηρίζει τα πιο παράλογα και αντιφατικά πράγματα. 
Π.χ., τον 1ο αιώνα υπήρχε και μια άλλη εξίσου πολυάριθμη χριστιανική ομάδα που δίδασκε τα ακριβώς αντίθετα απ’ τους Εβιωνίτες. Ήταν οι λεγόμενοι "Δοκηταί". 
Ο Δοκητισμός υποστήριζε πως ο Ιησούς ήταν εξαρχής μόνο θεός και καθόλου άνθρωπος. Απλώς έπαιρνε φαινομενικά την ανθρώπινη μορφή για να πραγματοποιήσει την ιστορική του αποστολή. Με άλλα λόγια ήταν ένα ... φάντασμα!
Οι Δοκηταί βεβαιώνουν πως απ’ την πρώτη στιγμή της ζωής του ο Ιησούς ήταν 100% Θεός, γι’ αυτό και του αποδίδουν ένα σωρό κακόγουστα θαύματα που πραγματοποίησε απ’ την παιδική του κι όλας ηλικία. 
Από βρέφος ήταν παντογνώστης, ξεπερνούσε τους δασκάλους του, θαυματουργούσε και στα πιο απλά παιδικά παιχνίδια. Απόηχος αυτής της πίστης είναι η ευαγγελική περιγραφή του 12ετούς Ιησού που ξεφεύγει απ’ την επιτήρηση των γονέων του, μένει στο Ναό και εντυπωσιάζει με τις θεολογικές γνώσεις του τους Γραμματείς και Φαρισαίους...
Οι Χριστιανοί ηγέτες απ’ την πρώτη στιγμή διαπίστωσαν τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα της πίστης τους. Γι’ αυτό, οι πιο λογικοί πρότειναν να ενωθούν όλα τα "Ευαγγέλια" σε ένα, με μια ενιαία και χωρίς αντιφάσεις καταγραφή της ζωής, των θαυμάτων και των λόγων του Ιησού. 
Ένας απ’ αυτούς ήταν και ο Τατιανός του 2ου αιώνα που συνέταξε μια τέτοια σύνθεση των τεσσάρων επικρατέστερων ευαγγελικών εκδοχών.
Η προσπάθειά τους όμως δεν είχε συνέχεια γιατί συγκρούστηκε με το πείσμα των διάφορων χριστιανικών ομάδων που δεν ήθελαν τη νόθευση του δικού τους ευαγγελίου με ξένες προσμίξεις ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: