Σάββατο, 15 Αυγούστου 2015

Το μυστήριο του Ιησού (Γ’ - Αναξιόπιστα τα Ευαγγέλια ως ιστορικά κείμενα)

Η Χριστιανική Εκκλησία κρύβει συνειδητά πολλά απ' τους πιστούς της.
Όπως, ας πούμε, ότι τα ονόματα των Ευαγγελίων ("Ματθαίου", "Μάρκου" κ.λπ.) δόθηκαν μεταγενέστερα και πιθανώς δεν έχουν καμία σχέση με τους πραγματικούς τους συγγραφείς.
Πολλοί χριστιανοί συγγραφείς των πρώτων αιώνων φαίνεται να αγνοούν τα ονόματα των "Ευαγγελιστών". Προφανώς γιατί ήταν συλλογικά έργα που απηχούσαν την προφορική παράδοση διάφορων χριστιανικών κοινοτήτων, την πίστη των οποίων και κατέγραφαν.
Πρέπει ακόμη να έχουμε υπόψιν μας πως τα "Ευαγγέλια" που κυκλοφορούσαν στις πρώτες χριστιανικές Εκκλησίες ήταν γραμμένα με κεφαλαία, χωρίς καθόλου στίξη ή αποστάσεις μεταξύ των λέξεων, χωρίς τίτλους, διαιρέσεις σε κεφάλαια και στίχους. Όλ' αυτά έγιναν την εποχή του Μεσαίωνα.
Καραμπινάτες είναι και οι αναρίθμητες αντιφάσεις μεταξύ των τεσσάρων Ευαγγελίων που τελικά αποτέλεσαν τον "Κανόνα" της Εκκλησίας. Και μιλάμε για αντιφάσεις τόσο σε γεγονότα όσο και σε θέματα πίστης. 
Έτσι, άλλωστε, εξηγείται και το γεγονός πως στα ίδια κείμενα μπορούν να θεμελιωθούν χιλιάδες διαφορετικές "αιρέσεις"...
Με τις αντιφάσεις των Ευαγγελίων θα ασχοληθούμε κάποια στιγμή αναλυτικά. Εδώ αναφέρουμε ενδεικτικά δύο παραδείγματα. 
α) Κάθε Ευαγγέλιο περιγράφει διαφορετικά τη διαπίστωση της Ανάστασης του Ιησού απ' τις λεγόμενες "Μυροφόρες". Αξίζει να βρείτε και να διαβάσετε τα σχετικά χωρία.
β) Υπάρχουν δυο διαφορετικές εκδοχές για το θάνατο του Ιούδα. Ο "Ματθαίος" λέει πως αυτοκτόνησε ενώ στις "Πράξεις" πως έπεσε από κάπου και βρέθηκε με την κοιλιά ανοιγμένη. Η Εκκλησία επιλέγει την πρώτη εκδοχή. Πιθανότερη μου φαίνεται η δεύτερη. Τον Ιούδα ξεκοίλιασαν ως προδότη του κινήματός τους οι μαχαιροβγάλτες οπαδοί του (άλλου μαχαιροβγάλτη) Πέτρου...
Γενικά, στη Δύση άρχισε από το 1750 η έντονη αμφισβήτηση της ιστορικότητας των Ευαγγελιών. Και σήμερα κανείς αμερόληπτος αναλυτής δεν αρνείται πως τα κείμενα αυτά έχουν αξία σχεδόν αποκλειστικά θεολογική-δογματική και καθόλου (έως ελάχιστα) ιστορική ...

3 σχόλια:

Ιωάννης Ένοχος είπε...

Υπάρχουν κι άλλες αντιφάσεις. Αυτές οι αντιφάσεις επιβεβαιώνουν την ιστορικότητα των πραγμάτων και το ότι είχε εξαπλωθεί γρήγορα ο Ιησούς στο κόσμο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν φήμες και παραλλαγές στα γεγονότα. Δεν υπάρχει πρόβλημα με τις αντιφάσεις, καθώς αυτές επιβεβαιώνουν ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι ένα απλό τυποποιημένο παραμυθάκι που συννενοήθηκαν κάποιοι πως θα κάτσουν για να το γράψουν με τον ίδιο τρόπο χωρίς ατέλειες. Συν το γεγονός ότι οι μαθητές ήταν ψαράδες.

Για την ιστορικότητα τ ου Ιησού είναι γελοίο ό,τι και να πει κανείς. Μόνο κάποιοι «επιστήμονες» του διαβόλου αρνούνται σήμερα την ιστορικότητα του Ιησού Χριστού.

Ιωάννης Ένοχος είπε...

Επίσης συνεχίζεται να μπερδεύετε τα πράγματα. Η Εκκλησία δεν κρύβει τίποτα από τους πιστούς. Με τα ευαγγέλια και τα λάθη και τις αντιφάσεις και γενικότερα τη θεολογική και φιλολογική ανάλυση δεν ασχολείται η Εκκλησίαα αλλά οι θεολογικές σχολές και η επιστήμη της θεολογίας. Επομένως δε κρύβει τίποτα η Εκκλησία. Με αυτά ασχολούνται περισσότερο οι θεολόγοι όχι οι απλοί πιστοί(αν ο θεολόγος είναι και πιστός ακόμα καλύτερα).

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Φυσικά υπάρχουν πάμπολλες αντιφάσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο οι αντιφάσεις αυτές επιβεβαιώνουν την "ιστορικότητα των πραγμάτων", αλλά τη "θεοπνευστία" της Βίβλου την καταρρακώνουν!
Ο λεγόμενος "ιστορικός" Ιησούς σίγουρα δεν έχει και πολύ σχέση με τον "γραφικό" Ιησού.
Αλλά με το ζήτημα της "ιστορικότητας" και "θεότητας" του Ιησού έχουμε ήδη ασχοληθεί και θα ξαναεπανέλθουμε σε τούτο το ιστολόγιο...