Σάββατο, 6 Απριλίου 2013

Προχειρολόγοι οι συγγραφείς των Ευαγγελίων!

Το ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής χαρακτηρίζεται από μια εσωτερική αντίφαση.
Ενώ ξεκινάει με το "όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν", καταλήγει στο "και ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται αυτόν", δηλαδή θα αποκηρύξει-καταδικάσει όποιον δεν τον ακολουθήσει!
Σε άλλα σημεία του Ευαγγελίου οι σχετικές εκφράσεις είναι πιο έντονες: οι άπιστοι θα καούν, θα τιμωρηθούν χειρότερα κι απ' τους Σοδομίτες, τους περιμένει η γέενα κλπ
Μου προκαλεί εντύπωση πώς οι συγγραφείς των Ευαγγελίων δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν το αυτονόητο: ελευθερία επιλογής με ταυτόχρονες απειλές δεν συμβιβάζονται...
Δεν μπορείς να λες του άλλο "έλα μαζί μου ελεύθερα, αλλά αν δεν έρθεις θα σου σκοτώσω τη μάνα, θα βιάσω την κόρη, εσένα θα σε σουβλίσω και θα κάψω και το σπίτι σου"...
Και κλείνουμε με μια ακόμα παρατήρηση.
Το κυριακάτικο ευαγγέλιο περιέχει και μια προφανή αυτοδιάψευση: ο συγγραφέας του εμφανίζει τον Ιησού να λέει πως οι άνθρωποι που τότε ζούσαν και τον έβλεπαν θα προλάβουν να δουν τη Βασιλεία του Θεού, δηλαδή την ένδοξη δευτέρα παρουσία του.
Βέβαια, πέρασαν χιλιάδες χρόνια και κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Οι θεολόγοι, προσπαθώντας να ξεπεράσουν τα δύσκολα, θεωρούν πως ο Ιησούς λέγοντας "Βασιλεία του Θεού" δεν εννοεί τη Δευτέρα Παρουσία αλλά την ίδρυση της χριστιανικής Εκκλησίας.
Τους συμβουλεύω να διαβάσουν την παραβολή των "Δέκα Παρθένων".
Εκεί φαίνεται ξεκάθαρα πως η Βασιλεία του Θεού δεν αφορά την ίδρυση της Εκκλησίας.
Εκτός κι αν αυτό που περίμεναν οι Δέκα Παρθένες και ήρθε ξαφνικά και απροειδοποίητα μέσα στη νύχτα και τις έπιασε απροετοίμαστες ήταν η ... ίδρυση της Εκκλησίας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: