Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2013

Τελικά, τι ακριβώς δίδαξε ο Ιησούς; Ανάσταση ή αθανασία;

Τις προάλλες μελετούσα το βίο του μεγαλύτερου ίσως ινδουιστή φιλοσόφου του 19ου αιώνα, συγκρητιστή και ιερέα της Θεάς Κάλι, του Ραμακρίσνα.
Στο τέλος διάβασα πως ο Διδάσκαλος "εγκατέλειψε το σώμα του στα 1886"!
Είναι η χαρακτηριστική έκφραση των ινδουιστών, αντί του δικού μας "πέθανε".
Ο Πλούταρχος διέσωσε ένα σημαντικό διάλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου με έναν γιόγκι ("γυμνοσοφιστές" του ονόμαζαν οι Αρχαίοι Έλληνες).
"Ποιοι είναι περισσότεροι, οι νεκροί ή οι ζωντανοί;", τον ρώτησε ο Μεγαλέξανδρος.
"Οι ζωντανοί!", απάντησε ο γιόγκι.
"Και πώς το ξέρεις;".
"Μα δεν υπάρχουν νεκροί!", ήταν η απάντηση του σοφού δασκάλου.
Η άποψη των ινδουιστών είναι σαφής: ο άνθρωπος είναι αθάνατος, το σώμα είναι ένα απλό "ρούχο" που κάποια στιγμή το αποβάλλει όπως το φίδι το δέρμα του, και συνεχίζει να υπάρχει σε μια άλλη διάσταση.
Κάτι αντίστοιχο πρέπει να δίδασκε κι ο Ιησούς.
Αλλά οι συγγραφείς των Ευαγγελίων, είτε από κακή κατανόηση είτε από μεταγενέστερη αλλοίωση του κειμένου, διέσωσαν την παράδοση αυτή κάπως αλλοιωμένη και αντιφατική.
Έτσι, διαβάζουμε στο Ματθαίο πως ο Ιησούς απαντώντας στους Σαδδουκαίους (που δεν πίστευαν στην ανάσταση των νεκρών) λέει:
"Δεν γράφει η Βίβλος πως ο Θεός είναι Θεός του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ; Δεν είναι Θεός νεκρών αλλά ζωντανών. Οι Πατριάρχες μολονότι είναι πεθαμένοι ζουν"...
Με άλλα λόγια, ο Ιησούς αφήνει να εννοηθεί πως στην πραγματικότητα οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν, αλλά συνεχίζουν να ζουν μετά το χωρισμό του σώματος απ’ την ψυχή.
Συνεπώς είναι αθάνατοι και ανάσταση δεν υπάρχει.
Γιατί αν εξακολουθούν να ζουν οι Αβραάμ-Ισαάκ-Ιακώβ, πώς είναι δυνατόν να αναστηθούν στη Δευτέρα Παρουσία;

2 σχόλια:

Is Sallos είπε...

και στην λειτουργεια της κηδευσης... κατι λεει γι αυτο... αλλα πρεπει να στησεις αυτι για να το ακουσεις... ναι το πνευμα μενει αφθαρτο καθως αποχωριζεται απο το σωμα και την φθαρτη υλη και συνεχιζει να υπαρχει... και αυτο ειναι αθανασια

Καλημερα

Ασκαρδαμυκτί είπε...

στην εξόδιο ακολουθία λές...

Η χριστιανική θεολογία τα μπλέκει απ' τη στιγμή που κάνει λόγο για "ανασύσταση σωμάτων" κατά τη Δευτέρα Παρουσία.
Αφού ακολουθεί μια κατάσταση που υπερβαίνει την ύλη και τον χωροχρόνο, τι χρειάζονται τα υλικά σώματα?