Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Ήταν ο Χριστός ιστορικό πρόσωπο; Η' (Η μαρτυρία του Σουετώνιου)

Ο Ρωμαίος ιστορικός Σουετώνιος έγραψε την περίοδο 110-120 μ.Χ. τον "Βίο των δώδεκα πρώτων αυτοκρατόρων της Ρώμης".
Στο έργο του υπάρχουν δύο αναφορές στο πρόσωπο του Χριστού:
Η πρώτη αφορά την πυρκαγιά της Ρώμης το 64 μ.Χ. επί Νέρωνα, στην οποία αναφέρθηκε και ο Τάκιτος (δες προηγούμενη ανάρτηση).
Η δεύτερη περιγράφει πώς ο Κλαύδιος αναγκάστηκε το 53 μ.Χ. να εκδώσει ειδικό διάταγμα με το οποίο εξορίζονταν απ' τη Ρώμη όλοι οι Ιουδαίοι! Αιτία ήταν οι εσωτερικές τους συγκρούσεις που είχαν να κάνουν με τη δυναμική εμφάνιση του Χριστιανισμού.
Ο Σουετώνιος αναφέρει, χαρακτηριστικά, πως υποκινητής των συγκρούσεων ήταν "ο Χρήστος"!
Απ' το χωρίο αυτό φαίνεται καθαρά κάποια σύγχυση γύρω απ' το πρόσωπο του Χριστού, καθώς ο σημαντικός αυτός ιστορικός:
α) τον αποκαλεί "Χρήστο" κι όχι "Χριστό"
β) τον θεωρεί ζώντα και υποκινητή των ταραχών του 53 μ.Χ. στη Ρώμη.
Εκτός κι αν ο "Χρήστος" ήταν πρόσωπο διαφορετικό από εκείνο του Χριστού και πράγματι υπήρξε υποκινητής των ταραχών...

4 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μόνο που δε φαίνεται να τον θεωρεί θεάνθρωπο ή ημίθεο...

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Ασφαλώς και ο Σουετώνιος δεν αναγνωρίζει τη θεότητα του Χριστού!
Αν το έκανε θα ήταν χριστιανός...

zoyzoy είπε...

Δεν μπορούμε όμως να'μαστε σίγουροι ότι αναφερόταν στον Χριστό.
Καλά κανένας Χριστιανός δεν βρέθηκε εκείνη την εποχή να γράψει κάτι!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Ζουζού, υπάρχουν πολλές εκδοχές!
- την εποχή εκείνη οι χριστιανοί ήταν διωκόμενοι και απεύφευγαν να δημοσιοποιούν τις απόψεις τους.
Αν και υπάρχουν ως γραπτά μνημεία οι επιστολές των Αποστόλων
- οι πρώτοι οπαδοί του χριστιανισμού δεν προέρχονταν απ' τις τάξεις των μορφωμένων, οπότε ήταν φυσικό να μην υπάρχουν πολλές γραπτές μαρτυρίες
- σίγουρα θα υπήρξαν και κάποιες γραπτές μαρτυρίες αλλά χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου..