Πέμπτη, 30 Δεκεμβρίου 2010

Αγιοποιήσεις της ... πυρκαγιάς!

Σε μια τηλεοπτική εκπομπή ο π. Μεταλληνός όταν ρωτήθηκε "γιατί η Εκκλησία αφόρισε τον Ρήγα;", απάντησε: "ο αφορισμός δεν εστρέφετο κατά του προσώπου του Ρήγα Φεραίου, αλλά ήταν απόρριψη των αντιχριστιανικών ιδεών της γαλλικής επανάστασης που εκείνος πρέσβευε"!
Στα τέλη του 18ου αιώνα κορυφώθηκε η διαμάχη μεταξύ Εκκλησίας και Διαφωτιστών.
Η Εκκλησία αντιδρούσε στην αναγέννηση της ελληνικής παιδείας. Δεν συμφωνούσε με τη διδασκαλία της φιλοσοφίας ή των πρακτικών επιστημών, όπως η γεωμετρία και τα μαθηματικά!
Θεωρούσε πως αρκούσαν το Ψαλτήρι και η Γραφή...
Γι' αυτό και αφορίζει όσους εισάγουν στα ελληνικά σχολεία τα "δυτικά και άθεα γράμματα", και σε εγκύκλιό της θεωρεί ως όργανα του παμπόνηρου και μισάνθρωπου διαβόλου "τους Βολταίρους, τους Ροσούς και τους Σπινόζας"...
Την ίδια περίοδο υπήρξαν και αρκετοί φωτισμένοι κληρικοί που πρωτοστάτησαν στην προσπάθεια του λεγόμενου "Ελληνικού Διαφωτισμού".
Ενδεικτικά αναφέρουμε τους Ευγένειο Βούλγαρη, Μικηφόρο Θεοτόκη, Νεόφητο Δούκα, Νεόφητο Βάμβα, Άνθιμο Γαζή...
Δυστυχώς, καμία απ' αυτές τις μεγάλες προσωπικότητες δεν θεώρησε η Εκκλησία μας άξια προς αγιοποίηση.
Αντίθετα, έσπευσε το 1995 να αγιοποιήσει τον Αθανάσιο Πάριο, που το 1800, στο έργο του "Χριστιανική Απολογία" είχε γράψει: "Μακράν (=μακριά από μας) η διαλεκτική σχέση, μακράν η πολύσχημος Γεωμετρία, μακράν η κενέμφατος Άλγεβρα, μακράν κάθε ανθρώπινη επιστήμη και μάθησις"...

Δεν υπάρχουν σχόλια: